3/18/2017

Nejaké to baštenie, aka #nomnom #ucimesalowcarb

Takže... bola som za tým trénerom, teda... a vyzerá to zatiaľ celkom fajn. Uvidíme. Navrhol mi nízkosacharidovú stravu, z ktorej som bola v prvý moment nadšená a zdesená zároveň a keďže sa s tým jedálníček pre mňa moc zatiaľ nepochlapil :D Tak som sa toho ujala sama a čosi popáchala. Takže... je to zaujímavé. Jednoznačne. Raňajky si stále držím sacharidové, pretože och... ľúbim sladké raňajky, čo vám poviem! Ale zvyšok dňa sa mi darí celkom "ukočírovať", až na nejako detaily. Dokonca dnes, keď môj drahý navrhol pizzu, som odmietla. Bol to jeho nápad, ísť do fitka a za trénerom a potom sa ma pýta, či už neplánujem zvyšok dňa jesť. No... jasné, že plánujem! Len nie pizzu.

Aby ste si nemysleli - verím v to, že všetkého veľa škodí. A aby som ja zanevrela na pizzu? To určite nie. Ale existujú aj iné možnosti a prečo by som sa ňou mala napchávať dňom i nocou? No... to nedáva zmysel. Na obdobie, keď som chudla prvýkrát, si spomínam s láskou a to hlavne na dni, keď som si mohla bez výčitiek dopriať niečo nezdravé. Pretože ako som povedala - všetkého veľa škodí. Ale to je už druhá vec. Pome nato! 


Áno, pravda, štvrtok nebol v úplne každom smere dokonalý a to hlavne čo sa raňajok týka. Pointa je, že chcem ukázať, ako sa to postupne mení. Ako "zavádzam" čisto sacharidové potraviny. A musím sa priznať, že tie low-carb jedlá mi neskutočne chutia a zasýtia. Je pravda, že vo štvrtok - po obede ma neskutočne rozbolela hlava a bola som malátna a proste mi nebolo dobre. Z toho dôvodu som šupla nejaký sacharid k večeri. A potom prišiel druhý deň a druhý "low-carb" obed a mne síce nebolo vyslovene zle, ale stále ma bolela hlava. Tak som zopakovala niečo obdobné i večer. A dnes... dnes nič. Bola som okay. Je vysoko pravdepodobné, že ma bolela hlava i z počasia. Je to možné. Pretože sa dosť menil tlak a ja som na také veci citlivá. Každopádne, tie jedlá sú ozaj sýte a stačí to. Čo som si robila aj research, bežne "zatracované" potraviny sa môžu bez problémov zaradiť do jedálníčka. Toť napr. slanina :D Tak poďme teda na fotky. Moje bláboly nikoho netrápia O:)

pohánková kaša s kakaom, kocka horkej čokolády, 1/2 bánanu, kyslá smotana (áno, kyslá smotana, chutí to neskutočne!)

dusená zelenina, 2 volské oká, pár plátkov camembertu (k tej dusenej zelenine - ochucujem ju, toť soľ, čierne korenie, sem tam sójovka, chilli apod., dusenú zeleninu som zaviedla preto, že mi surová spôsobuje dosť veľkú šarapatu so žalúdkom a jednoducho ju zle trávim)

ovseno-pohánková kaša, 1/2 bieleho jogurtu, chia semienka (ako sa tak dívam :D ), 1/2 pomaranču, 1/2 banánu

dusená zelenina (zvyšky čerstvej, ktorá by v čerstvom stave už nebola jedlá + fazuľové struky, mňam), grilované kuracie prsia, slanina (a bolo to och och božské - dnes som mala na obed to isté a kúpila si chilli omáčku a s tou to bolo ešte lepšie)

praženica s trochou slaniny, so šampiňónmi, pár plátkov camembertu, cherry paradajky, krajček chleba

ovseno-ryžová kaša s makom (delikatesa!), maliny, čučoriedky, 1PL arašidového masla

a moja dnešná večera <3 karfiolová kaša, perkelt s kuracím mäsom, tofu a fazuľovými strukmi, pochutila som si - neskutočne <3

3/13/2017

Kuracina na smotane s brokolicou


Čo budeme potrebovať?

cibuľa
kuracie prsia
brokolica
smotana (pokojne môžme nahradiť aj mliekom - ale z druhej strany, tukov sa netreba báť :) a na jednu dávku tej smotany fakt veľa nevyjde :D)
korenie (soľ, sušený cesnak, čierne korenie a potom podľa chuti)

Hodíme do hrnca na maslo/olej cibuľku, posolíme a necháme popražiť. Potom prihodíme kuracie prsia nakrájané na kocky/pásiky (robila som to už aj s medailónikmi), necháme "ošľahnúť", prilejeme trochu vody, okoreníme a necháme podusiť. Zatiaľ, kým sa nám dusí mäsko, si povaríme brokolicu v osolenej vode, aby nám trošku zmäkla (je na vás na ako dlho, ale neodporúčam príliš - ešte sa povarí aj v smotane s mäsom). Keď zmäkne a mäso tiež, prihodíme ju k nemu, zamiešame a zalejeme smotanou, prípadne dolejeme ešte trochu vody a necháme variť spolu. Pokiaľ chýba soľ, dosolíme. Odporúčam trošku zahustiť, ja som na zahustenie použila trochu celozrnnej múky, aby omáčka nebola taká vodnatá. Keď máme hotovo, podávame s cestovinami :) A môžme prihodiť na vrch ešte nejaký plátok syra resp. nejakú tú lyžicu kukurice.

Mňam, mňam! :)

Keď to nejde tak, musí to ísť inak!

Ach jo... 

V stredu idem za trénerom. A trošku sa bojím. Netuším prečo. Je to človek, ja som človek (dúfam). Všetko bude okay, nájdeme spoločne to nadšenie pohybu, ktoré som ja už dávno, pradávno stratila. To však neznižuje moju nervozitu. Ale ako sa hovorí - keď to nejde tak, musí to ísť inak. A ja pevne verím, že nájdem spôsob, ako by to mohlo ísť! A bude všetko fajn. A pomaly sa vrátim k tomu, ako som kedysi vyzerala a ako by som mohla vyzerať aj v budúcnosti. 

A tak som sa teda rozhodla trochu podeliť o to, čo vlastne tieto posledné dni jedávam. Robím si "denníček" z jedla :D Som zvedavá, ako zareaguje, keď mu nahučím, že vážiť jedlo nebudem, že viem, čo smiem jesť a čo nesmiem a prípadne budem chcieť len nejaké usmernenie. Ach bože, som nervózna! Zase! Ešte viac! Nevadí, poďme nato moje papanie :) Hodím sem tento víkend, pretože ten mám zapísaný poriadne :D A začala som aj s dneškom. Uvidíme.


Na vysvetlenie - vstávala som vždy niečo po 10:00 a chodila spať medzi 2-3 nadránom. Prostý dôvod - bola som chorá a nevedela spať, už sa to vracia do správnych koľají a včera som šla spať skôr, takže raňajky aj boli skôr :D 

ovseno-pohánková kaša s medom preliata mliekom, čučoriedky, jahody, káva s mliekom - osladená (kávu nesladím, nechutí mi tak, ale ako som bola chorá, mala som otupené chuťové bunky a sladká chuť bola jediná, ktorá prebila :D, už cítim aj tú pravú horkú, takže už nesladím :) a celú kašu som nezjedla, spravila som jej nejako veľa, dojedla som ju na večeru - ten deň tu uvedený nie je)

cestoviny s kuracinou a brokolicou na smotane <3 úúúúplná mňamka, ešte to budem jesť aspoň dva dni, navarila som toho ako pre celý regiment :D zvyknem si nato po zohriatí dať ešte kukuricu (ktorá došla...) a trochu nivy a je to famózne

ovseno-ryžová kaša s medom, 1/2 banánu, jahody, kocka horkej čokolády, káva s mliekom osladená

ovseno-pohánková kaša, 1/2 banánu, jahody, 2 kocky horkých gaštanov, 2 PL kyslej smotany, káva s mliekom (tá kyslá smotana tam inak úplne sedí a chuťovo je to perfektné, celú kašu som nezjedla - nevládala som)

2 krajčeky cereálneho chleba, tuniaková pomazánka, pražská šunka, cherry paradajky, biela reďkovka, cottage syr, sirupová voda - tá na fotke nie je, tú som si spravila potom :D

dnešné raňajky (už si také robiť nebudem, nejako mi už overnight oats nechutia) - overnight oats s jogurtom a mliekom, ľanové semienka, jahody, 1/2 banánu, káva s mliekom

Nemám odfotené všetko - napr. ten šalát, ktorý som si robila, nevyzeral 2x vábne :D Bol dosť dobrý, ale na pohľad nepríťažlivý :)