10/11/2016

Prečo milujem TBBT a prečo by ste lásku k tomuto skvostu mali zvážiť aj vy!


The Big Bang Theory – alebo po našom Teória veľkého tresku – už v telkách fičí od roku 2007 a vrelo pochybujem o tom, že niekto o tomto seriáli v živote nepočul, ale... opakovanie je matka múdrosti, no nie? TBBT som začala sledovať približneee... keď už boli von asi 3 série. Vtom čase na tom bola moja angličtina vcelku biedne (počkať... matika – počítam, počítam, hm... to som mala asi 15... nesedí mi to, nevadí) a sledovala som seriál s titulkami. Bez nich by som si to nedovolila, pretože všetky skvosty, ktoré by Sheldon vypustil z úst, by išli mimo moje chápanie. A hlavne som ho nestíhala ani na 100% vnímať (a aj tie titulky som nestíhala niekedy čítať... ak to mám uhrať na úprimnosť...). Takže moje začiatku s Teóriou veľkého tresku neboli celkom ružové, ale to mi nebránilo sa smiať a chichúňať ako vyšinutá.

A dnes tu máme rok 2016, v TV beží už 10.séria a moja láska pre tento seriál sa ani trošku nezmenšila, skôr mám pocit, že som z neho ešte odviazanejšia ako predtým. Pokiaľ by sme sa nato pozreli z iného uhla (teda ako z toho môjho večne očareného a zamilovaného), tak by sa dalo povedať, že kvalita seriálu má klesajúcu tendenciu, ale poviem vám jedno – MEH! V mojich očiach nemá a užívam si to plnými dúškami (aj keď Lucifer tomuto celému začína pekne silno konkurovať).

Prečo teda tento sitcom tak neskutočne žeriem?

1.            SHELDON COOPER – teda... pardon. Dr. Sheldon Cooper. Ak by ma totiž počul (resp. si to teda prečítal :D), tak by ma asi roztrhol. Sheldon je neskutočné (otravné, protivné a egocentrické) zlatíčko, ktoré má vedomosti snáď o všetkom, o čom sa dá. A keď náhodou aj nie, ten moment zato stojí ešte viac, ako to jeho nikdy nekončiace mudrovanie. Vo svojej geniálnej podstate má veľmi málo znalostí o ľuďoch ako takých a jeho robotické správanie nemá chybu. Samozrejme, každá postava si prejde svojím rozvojom a inak to nie je ani v prípade Dr. Coopera. Jedno je však isté – z veľkej časti úspech seriálu leží hlavne na jeho pleciach.

2.            SHELDON x PENNY – a nebola by som správny fanúšik, ak by som teda nezbožňovala interakcie medzi týmito dvomi. Penny, pôvodne servírka a „nádejná herečka“ s „obmedzenými znalosťami“ (aspoň teda podľa Sheldona, ak by sme sa nato pozreli z pohľadu obyčajných ľudí bez IQ 190, Penny je úplne... teda minimálne TAKMER ok :D) a do toho náš večne mudrujúci Sheldon... stojí to zato. Ozaj stojí. A i keď sa ten ich vzťah behom tých sérií zmenil a nabral trochu iný smer, nikdy ma rozhovory týchto dvoch neprestanú baviť. A jedna ešte z tých skorších epizód:

Penny: You gotta help me get my arm into my sleeve.
Sheldon: (Eyes closed) Okay!
Penny: Is that my arm?
Sheldon: It doesn't feel like an arm.
Penny: Then maybe you should let it go.

3.            CELÁ PARTIA – ono vo svojej podstate mám rada každého jedného člena tejto trafenej skupinky ľudí. Každý má totiž niečo do seba a hlavne sa mi ráta tá geekovsko-nerdovská vložka, kvôli ktorej moje srdce neskutočne plesá a veselo tancuje. A pri spomenutí takých Star Wars alebo Doctora Who... ach, normálne mi niekedy až imaginárna slzička úkááápne.

4.            HLÁŠKY – áno, je to tak, nečakané, že? Dokonca jednu z tých Sheldnových mám vycapenú aj na peračníku (áno, chodím na VŠ a mám stále peračník a verte či neverte – milujem tieto kancelárske srandy a peračník sa do nich ráta) a ak by vás aj zaujímalo akú, prosím: I’m not insane, my mother had me tested. A ak by som si mala každý jeden skvost niekde capnúť, tak by to bolo asi všade. A jedna moja osobne veľmi obľúbená scéna:

Sheldon: (3 knocks) Penny! (3 knocks) Penny! (3 knocks) Penny!
Bernadette: What happens if I say come in?
Penny: Well, find out.
Bernadette: Come in!
Sheldon: (silence)
(3 knocks) Bernadette! (3 knocks) Bernadette! (3 knocks) Bernadette!
Penny: Come in!
Sheldon: Keep it up. I've got nowhere else to be.
Bernadette: Just come in.
Sheldon: For future reference, if I want to watch Mean Girls, I'll just stream it on Netflix.

5.            DABING (CZ) – možno tým niektorých prekvapím, možno nie, ale jednu vec musím Teórii veľkému tresku v češtine uznať – ono to funguje. A neskutočne dobre. Užívam si to v češtine rovnako ako v angličtine a väčšina vtipov (resp. na žiaden, ktorý by v CZ nefungoval som ani nenatrafila) nestráca na zábavnosti. Naši milí susedia odviedli skvelú prácu. Naopak... my... na Slovensku... ehm... tvárme sa, že žiaden slovenský dabing neexistuje a všetko bude oveľa ľahšie. Jééééj! Svet je hneď krajší :D.

6.            NEPRESTÁVA MA BAVIŤ – všetky diely som videla už nespočetnekrát. Vážne. Od prvého dielu až po ten posledný z deviatej série... fakt som ich videla niekoľkokrát a pravidelne si ich púšťam. Je to oddych. Neskutočný relax. A hlavne pre moju hlavu, ktorá je plná manažérskych, ekonomických a finančných sr... hm... informácií, ktoré z nej potrebujete dostať. Aspoň na chvíľku. Viete, byť v škole a riešiť účtovníctvo a rôzne podnikové a finančné analýzy a potom ísť do banky a vybavovať sa s klientmi o rôznych produktoch a zmenách a neviem čom všetkom... unavuje to. Akokoľvek ma to, čo študujem baví, občas je toho jednoducho MOC! A keď potrebujete vypnúť aspoň na tých 20 minút... Big Bang Theory je ozaj, ozaj perfektná voľba a nikdy na ňu nezanevriem. Ani v moment, keď budem vedieť každý diel odcitovať od prvého slova po posledné.

Takže... Teória veľkého tresku je moja neskutočná srdcovka. Neskutočná. A mám pocit, že ju budem schopná pozerať ešte dlhé roky po premiére posledného dielu. Jediná vec, v ktorú dúfam je to, aby táto 10.séria nebola posledná. Aj keď to možno už fakt nie je to, čo to bolo v prvej sérii... ja jednoducho potrebujem viac a nikdy sa toho poriadne nenabažím. Never ever!

0 komentárov:

Zverejnenie komentára