10/10/2016

F*uck Love alebo ako sa Tarryn Fisher podarilo takmer nemožné

Viete... ja som neskutočný fanúšik kníh. Teda... aspoň som bola. Dokonca aj frajer si všimol, že kade chodím, tam vláčim knihu a keď nie knihu, tak aspoň čítačku. Lenže čosi sa stalo a ja... ja som stratila chuť čítať. Akúkoľvek knihu som otvorila... po pár minútach som ju aj zavrela a dala bokom, pretože som sa jednoducho nedokázala začítať a moja jediná myšlienka po pár riadkoch bola vždy - a to zákonite! - meh! A potom... potom sa stal zázrak. A ten nastal vďaka mojej milovanej Beátke a jej návšteve mojej osoby v Bystrici. 

https://d.gr-assets.com/books/1449432878l/25828204.jpgTarryn Fisher mi doslova zobrala vietor z plachiet a namiesto vnímania dlho očakávanej návštevy, som čítala, čítala a čítala a jednoducho sa nedokázala odtrhnúť. Čas? Pch. Jedlo? Pch. Záchod? No dobre, na ten som ísť musela. Ale F*ck Love bola presne tá kniha, na ktorú som fakt čakala dobré dva roky a ktorá ma strhla do víru písmenok a prinavrátila mi tú dávno stratenú chuť čítať. 

Hlavnou hrdinkou je Helena Conway, ktorá sa zamiluje. Fajn, je to tu, hejže? Hlavná hrdinka sa nám do niekoho zahľadí a až do poslednej strany to bude sladké, sladké, sladkééé... hahaha, nie, po pár stranách mi došlo, že pani Fisherová nebude ten typ ženy na lacnú romantiku a tak aj bolo. Naša Helena sa totiž zamiluje do Kita, ktorý chodí s jej najlepšou kamoškou. Že ups...

Viete, ono je ľahké povedať, že keď sa dvaja milujú, prečo k*rva nie sú spolu a že najradšej by ste všetky postavy rad radom nakopali a proste... chápete. Lenže práve vtom je čaro tejto knihy - pretože je reálna. Áno, láska je krásna, ale povedzte mi úprimne - ak by ste sa zamilovali do priateľa vašej kamarátky, vrhli by ste sa naňho bez akýchkoľvek morálnych zábran? Aj keby ste niekde v hĺbke duše tušili, že s tou vašou kamarátkou to nie je také krásne a ružové, ako sa vám zdá a žeby si jednoducho zaslúžila preplieskať?  Áno? Spravili by ste to? No... úprimne... netuším, čo by som vám na niečo také mala povedať, ale mne by sa čosi také celkom hnusilo a aj keby som vtom bola až po uši, moje vnútorné ja by bola asi v absolútnej riti a krútilo sa a kričalo a hysterčilo a hlavne netušilo, čo robiť. A asi by som zdrhla. Prerušila kontakt. Proste... puf. Simča nikdy živote neexistovala, kto je Simča? Ja nie.

Okrem toho, že F*ck love vás donúti premýšľať nad vlastnými vnútornými hodnotami a hlavne vás presvedčí vnímať veci, ktoré vám neprišli zrejmé a budete jednoducho úplne mimo zo života... tak je naozaj skvelo napísaná. Vravím, ja som ignorovala svoju najlepšiu kamarátku... ešte že čítala niečo iné (to je nádherný vzťah... ja si čítam, ona si číta, sem tam začneme poskakovať po izbe, resp. vydávať divné zvuky a chŕliť, čo sa tam deje a proste sme šťastné, že sme spolu). 

Takže, čo ešte k tomu? F*ck love nie je typická romantika a od začiatku do konca sa budete pýtať, či hlavní hrdinovia spolu skončia, či to má zmysel a kedy by ste tú čúzu konečne mohli nakopať do zadku a tváriť sa, že nič. A možno si vytrháte zopár vlasov a prídete o pár nechtov, ale jedno vám poviem... ono to fakt stojí zato! 

Ďakujem ti, Tarryn Fisher, za tento skvost a ďakujem Beuš, že si mi ho nenápadne podstrčila... aka štýl, vyložím kindel a tvoja kamoška sa ti v ňom bude bezcieľne hrabať. Vrelá vďaka!

Level nadšenosti: 
5 ohňostrojov z 5! Juchú!

0 komentárov:

Zverejnenie komentára